Serafín Álvarez, els passadissos i els laberints

Avui dilluns 24 de novembre, a les 7 de la tarda, es presenta a la Capella un projecte descolalitzat de Serafín Álvarez. Abans d’assistir a la presentació, voliem saber més i li hem  fet dues preguntes.

“Maze Walkthrough” parteix d’una recerca que desenvolupes des de fa molt temps a l’entorn de les imatges de passadissos en films de ciència-ficció. D’on ve aquest interès i que és el que vas descobrint amb la teva recopilació d’exemples?

Vaig començar a interessar-me en la funcionalitat comunicant del passadís com a metàfora d’aquelles coses que succeeixen entre-mig en un sentit molt ampli —l’espai comprès entre un origen i una destinació, les diferents fases de qualsevol canvi, qualsevol procés, nexe, etc.— i ho vaig vincular amb el cinema de ciència ficció no únicament per la rellevància dels passadissos en moltes pel·lícules —Alien, Solaris, Cargo, L’Année dernière à Marienbad, Alphaville…— si no també per la importància d’aquests entre-mig en el gènere, temàticament, conceptualment i narrativament: el viatge, la relació amb l’altre, la nostra imatge reflectida.

Finalment, no m’interessa tant el que vaig descobrint sobre els passadissos en si mateixos arquitectònicament i escenogràficament com l’utilitzar-los com a excusa per aproximar-me a diferents aspectes del gènere: temàtiques comunes, cultures fandom, recursos audiovisuals per representar experiències, narratives transmedia… Com molts altres artistes, una bona part de la meva metodologia de treball consisteix en l’acumulació de materials aliens, i en aquest exhaustiu procés de visionat de pel·lícules no únicament arxivo passadissos sino també altres elements. Un exemple són els portals interdimensionals, dispositius “entre-mig” radicals i alienants que connecten al mateix temps que delimiten dues realitats, alguna cosa que estic actualment intentant vincular amb allò que és virtual en els nostres dies, un interès que també està present en Maze Walkthrough.

screen_shot_2014-10-10_at_15.59.16screen_shot_2014-10-10_at_16.07.29

Quin paper juga l’espectador en Maze Walkthrough?

Maze Walkthrough és un escenari/arquitectura virtual construït utilitzant codis i estètica d’un gènere particular de videojocs, sense arribar a ser un videojoc del tot. Tècnicament, l’espectador o usuari controla, des d’una perspectiva en primera persona, una càmera situada en aquest escenari. Parlant menys tècnicament, l’espectador és el personatge principal d’aquesta espècie de videojoc.

screen_shot_2014-10-10_at_16.06.05

Aquesta entrada s'ha publicat dins de artistes, Exposicions i activitats, General, Projectes i processos i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *